Underbar dag

Hej på er. :)
En glad tjej sitter här o skriver detta inlägg. :)
Nöjd med dagen helt klart! :D
Blev en uteritt i skritt med Anna ( lite trav).
Vi red i en timme? 
Första gången jag red Randalin och första gången jag red med barbackasadel (för er som inte vet vad det är så är det bara som en fodrad fårskinnspläd som man sitter på, med sadelgjord och stigbyglar. 
"Sadeln" var sjukt jäkla skön om man säger så. 
Ridturen gick bra, fick hon att vara mjuk i nacken och ganska formad när jag bad om det, slog inte i hovarna eller något som hon brukade göra som Anna sa.
Denna hovslagare var riktigt bra o gjort så att hon inte alls är lika snubblig o slår i sig själv.
I varje travfattning började hon slänga lite med huvudet och lite osäker om hon verkligen fick trava, så det var bara att mana på henne och säga att hon fick, och vara på med skänklarna hela tiden så gick det också. Vi måste få henne lite mer säker bara o sen kommer traven sitta, för hon travade riktigt fint idag, asså om man bara tänker på travstegen och så. :)
Så himla glad, ska väl rida henne så ofta vi kan och så. 
En urmysig unghäst må jag säga! <3
(Bild på en barbackasadel)
(Fina Randalin)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: