Var dig själv inte någon annan

För ett år sedan, jag var exakt samma person, Jag hade exakt samma stil, bara att jag inte hade den där tatuerade armen, jag hade inga piercingar och hade precis börjat töja...
Jag hade samma stil bara att den inte kom fram lika mycket utan min tatuerade arm och mina piercingar.. 
Jag vågade kanske inte heller klä mig i det där jag kanske egentligen ville ha på mig.. För att jag vågade inte sticka ut, jag vågade inte inte klä mig sådär "udda". 
Men jag är glad att jag vågade ta det steget att ha på mig det jag älskade som mest, jag var inte klädd i det där nyaste populäraste som fanns på bikbok/Gina m.m. För det var verkligen inte jag. Jag får ofta kommentarer av folk, från bekanta till folk som är på samma affär som mig. Att det är coolt jag vågar ha på mig ett par lite mer udda rockabilly byxor..
- Tänk om jag också vågade klä mig sådär
- Jag ville bara säga att du passar verkligen i den där stilen
- Fan vilka grymma tatueringar du har! 
- Shit vad du passade bra i septum!
För 1.5 vecka sedan var jag och mamma och handlade på Ica Maxi i Eskilstuna, jag hade nyfärgat hår och det var sådär knallrött, ja iof är det ju det fortfarande men det lixom såg nästan självlysande ut haha. Jag går där i affären då det kommer en medelålders kvinna runt 40-50år, bakom mig som stannar upp mig och säger något i stil med shit vilken snygg hårfärg du passade verkligen i den, riktigt coolt! 
Det glädje mig, för det är oftast yngre som kommer fram och ger komplimanger och med yngre menar jag folk mellan 14-30år, men denna gång var det en lite äldre och jag har fått mycket äldres blickar förut men aldrig nån kommentar eller komplimang av dem. Men av bara en blick kan man inte vara säker på vad de tycker om det, det kan se ut som de avskyr det fast egentligen kanske de tycker det är coolt. Så det var riktigt kul, jag älskar att få komplimanger och så, men jag älskar även att ge komplimanger till folk, för jag vet att ibland glädjer det en väldigt mycket.
Jag kommer fortsätta att gå mitt egna lilla race eller vad jag ska kalla det, jag kan klä mig naturellt också men jag trivs med min klädsel och min stil!  
Med det här långa inlägget vill jag bara säga att våga klä dig och ha den stil du känner dig mest hemma i, för jag vet att fler än vad du tror kommer att gilla det, och om de inte gör det, skit i dem, för det är DU som ska trivas i det och inte dem! 





Kommentarer
Postat av: Sandra kusin

Shit vad bra skrivet Mimmi,du är så cool,fortsätt så tjejen:)Kram

2014-12-30 @ 22:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: