Ett sånt där häst inlägg

Jag känner bara att jag behöver skriva ner en sak eftersom det här är jag om hästarna just nu. :)
Det finns saker jag sitter och tänker på ofta, faktiskt varje dag på det varje dag och saknar det. Det är just en sak som jag har en stor saknad till och det är hoppningen och Nellie.
Jag är verkligen jätteglad att jag har islänningarna och är välkommen dit när jag vill! Det kan man verkligen inte vara besviken över!
Men det var ungefär 9 månader sen sist jag satt på den roliga envisa ridskoleponnyn Nellie, det jag brann för var verkligen ridningen hoppningen och jag kämpade med både henne och mig själv!
Jag tyckte och tycker hoppning var sjukt roligt, men nu ligger det ett steg åt sidan eller vad man ska säga, saknar det absolut massor och skulle vara sjukt skoj om jag fick hoppa någon dag. 
Jag verkligen älskar islänningarna och det blir andra sorts träningspass än på ridskolan om man säger så. :) 
Jag trivs verkligen med det här men hoppningen fattas känner jag rätt ofta, men det är inte det man ska satsa på med de här hästarna och absolut är det här sjukt skoj, något jag inte varit med om förr. Jag har lärt mig sjukt mycket på den här tiden och jag är verkligen nöjd! Jag får hjälp av många personer, tex Anna och Emelie som är jättesnälla verkligen! :) Dressyren är sjukt himla kul när man känner skillnad och framsteg må jag säga! Jag vill absolut inte sluta satsa på det här för det är så himla roligt!! :D
Men att ha ridit Nellie i några år nästan varje vecka (ungefär) och sen är det slut med det ganska plötsligt är rätt jobbigt faktiskt även fast man inte kanske förstår det! 
Jag har många bra och värda minnen/ridpass med lilla Nellie och lärt mig att inte ge upp och fortsätta kämpa! :D
Det har jag väldigt stor nytta till nu på islänningarna, de har mycket energi, testar än och kan få för sig lite knäppa saker, men det är sånt här jag tycker är roligt och det är det här jag fastnat för och tycker är skoj nu islandshästarna är underbara! :)
Det jag ville komma fram till var i alla fall att jag saknar Nellie en del och hoppningen, men jag trivs så himla bra med det här så det är riktigt kul och man längtar bara till nästa pass och ser fram emot det hela tiden. :)
Enda bilden jag hittade från islänningarna när jag rider (bilden är tagen hösten 2011 på mig och Leira) 
'
En bild på mig och Nellie från någon sorts Pay and Jump eller nå liknande hösten 2010.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: