Dagens alla sysslor

Idag har jag hunnit med mycket:
  • Kokat vatten och fått loss foderlådor, gjort rent dem.
  • Jagat häst i hage, sedan i lösdriften.
  • Myst och borstat Fluga.
  • Snackat med Emelie.
  • Ridit ut med Emelie på Randalin.
  • Fått en galopp/sken tur.
  • Fluga knuffade omkull mig och jag ramlade.
  • Duschat Randalin, jag och Emelie vart också dyngvåta ;)
  • Gosat med Fluga
  • Putsat ridskorna
  • Ute och power walkat. :)
  • Duschat
  • Ätit Kräftor

Som sagt, jag kan fortfarande inte få tag på Fluga själv vilket jag blir riktigt irriterad och besviken på! Att ta hand om en häst och rida så är det ju en fördel att kunna få tag på den utan att man är beroende av att alltid ha någon med sig som kan hjälpa än är väldigt jobbit och tråkigt! :/ Jag vill ju kunna klara det själv!
Idag efter ridningen så råkade jag ta av henne grimman, hon ska ha den på sig för annars får man inte tag i henne alls. Jag gick upp och bråkade med henne igen för att få på grimman, fick tillslut hjälp av Anna i lösdriften så jag kunde sätta dit grimman, sen stod jag där och gosade ett bra tag med henne och sen så testade jag att backa och sen gå fram till henne och det fungerade. :) 
Ridningen gick dock.... Först var hon väldigt stressad och så, men sen så vart hon rätt lugn och helt  plötsligt stack hon med mig, och skenade ca 500 meter, lite mindre var det nog, men fyfan vad sur jag blev! Hela mina ben skakade för att jag hade tagit i för kung och fosterland, vart även arg och irriterad!
Sen blev det mest skritt för att få henne lugn och så! ;)
Efter uteritten när jag skulle släppa in hästskrället i lösdriften så råkade jag ta av grimman, hon kastar sig när hon var på väg in och lixom knuffar till mig flera ggr så jag tappar balansen, blir arg på henne, slår i knät i golvet och flyger även in i skottkärran. Hästen springer iväg, till slut får jag tag på henne och då dampar hon ännu mer och jag tappar taget om hennes lugg! Men då sprang hon iallafall in i lösdriften. Men gud vad jag vart arg på henne och röt till åt henne. Emelie stod där ute och tvättade Randalin och när jag kom ut så undrade hon vad vi hade fört för något jädra oväsen haha :P 
Hjälpte sedan henne med att hålla i Randalin medans hon duschade henne, det var inte bara hästen som fick sig en dusch utan både jag och Emelie fick också det på köpet! ;D
När jag kom hem gjorde jag rent ridskorna och putsade de. :)
Efter det tog jag mig en ca 4km power walk på 30 minuter, nu ska det börjas, gå ut och bli lite hurtigare. :)


Kommentarer
Postat av: mamma

Putsade du skorna??? Tyckte att det var jag!!!;)

Svar: Haha oj just det så var det ju ;)
Mimmi Fält

2013-03-31 @ 23:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: